יתרונות האימון באומנות לחימה

אומנות לחימה מוגדרת כפעילות ספורטיבית אשר מפתחת מיומנויות גופניות ונפשיות לצורך שיפור יכולת הלחימה. אומנות לחימה הינה עיסוק ספורטיבי, אך כיצד מגדירים ספורט?

ספורט מוגדר כצורה פיזית של פעילות שמטרתה לשפר את הכושר הפיזי ואת איכות החיים הנפשית של האדם. בנוסף מטרת הספורט היא גם להביע את היכולות הפיזיות דרך הישגים בתחרויות. ספורט נתפס כמכשיר של אינטגרציה חברתית והתפתחות פיזית ומנטאלית (European council 1992).

אז מהם היתרונות של אימון כושר גופני?

נמצא כי אימון כושר גופני מפחית ב-50% סיכון למחלות לב ומפחית ב-30% סיכון לסוכרת, מוריד לחץ דם ומפחית את הסיכון לסרטן במעי. יתרה מזאת הוא מעלה את מסת השריר, מעלה צפיפות עצם, משפר יציבה וחילוף חומרים (מטבוליזם). בנוסף, אימון גופני גם משפר קואורדינציה בין ותוך שרירית ומשפר את התפקוד היומיומי, כגון ישיבה, הליכה וכדומה, ומעלה את איכות החיים.

ג’ו ג’יטסו כעיסוק ספורטיבי- יתרונות:

אומנות הלחימה ג’ו ג’יטסו מעבר להיותה עיסוק ספורטיבי, ובשונה מענפי ספורט אחרים (ואפילו אומנויות לחימה אחרות) למעשה מתאימה לכל אדם בכל גיל ולכל מצב גופני. כל אדם יכול להתאמן בג’ו ג’יטסו וליהנות משיפור בריאותי ונפשי בכל מרכיבי הכושר.

התנועות בג’ו ג’יטסו נחשבות לתנועות מורכבות, כלומר תנועות הכוללות תנועה במספר מפרקים, כגון בעיטה ישירה לגוף שכוללת תנועה במפרק הירך ובמפרק הברך (יחד עם שווי משקל וקואורדינציה). באימון יש עבודה מאוזנת על מרכיבי הכושר הגופני כגון יכולת אירובית, אנאירובית, גמישות, זריזות, כוח וכדומה. יתרה מזאת, האימון בג’ו ג’יטסו משפר גם תחושת מסוגלות, ביטחון עצמי ודימוי עצמי.

ג’ו ג’יטסו הינה אומנות לחימה ולכן יתרונה הגדול ביותר הוא שהיא מקנה יכולות לחימה (!). שיפור מרכיבי הכושר, היבטים פסיכולוגים והעלאת איכות החיים נעשים דרך לימוד טכניקות לחימה ייחודיות לג’ו ג’יטסו ובכך מאפשרות לאדם להגן על עצמנו ברגעי אמת אילו יידרש לכך יום אחד.